Інтерв’ю
Сервісний підхід проти «шахедів». Яку парадигму роботи українських ЦОД продиктував 2023 рік?
2023-12-28 13:06:34
Datapark

 В своєму інтерв’ю для «Мережі і Бізнес» директор Датацентру “ПАРКОВИЙ” Володимир Покатілов підбив підсумки цього року в сфері ЦОД і хмарних сервісів і розповів, чому розширений сервісний підхід– це тренд 2024 року.

Які реалії для успішної роботи українського датацентру диктує 2023 рік?

Цей рік для нас завершається під гаслом: «ще більше енергонезалежності, відмовостійкості, безпеки і резервування».

Продовження активної фази війни стало каталізатором для підвищення вимогливості компаній до готовності ЦОДу протистояти всім викликам війни, помноженим на 2.

Разом з тим запити клієнтів стали більш змістовними і орієнтовними на конкретні показники до автономності роботи. Виділяючи ключові – це запит на безперебійну роботу всієї ІТ-інфраструктури ЦОД мінімум на 72 години під час повної відсутності зовнішнього енергопостачання. Додатково маємо запити на забезпечення автономної роботи ЦОД 10 днів знову ж таки за повної відсутності зовнішніх енергоджерел. І перші і другі запити ми задовольняємо, маючи в арсеналі дизель-генераторні установки, які забезпечують безперервну роботу Датацентру «ПАРКОВИЙ» в період відсутності  електроенергії на 10 днів. І це ще до першого підвозу палива.

Також серед запитів – сервіси з безперебійними каналами зв’язку. Найголовніший приклад – це інтернет-з’єднання. Тут ми демонструємо готовність забезпечувати роботу інтернету навіть під час блекауту. Це підтверджується аудитом, коли клієнти бачать резервування з прямим підключенням в точках обміну трафіку і відсутність активного обладнання. В парі це все дає змогу працювати навіть під час повного блекауту в місті.

Чого чекати ринку комерційних ЦОД в Україні в наступному, 2024 році?

Серед головних подій відзначимо міграцію комерційного бізнесу до українських датацентрів через закінчення пролонгованих ліцензій Microsoft Azure у березні. Це в свою чергу стане каталізатором до розширення фізичного обладнання, яке забезпечує розміщення хмарної інфраструктури в ЦОД.

На додачу – продовжить посилюватися тренд географічного резервування і дублювання фізичного розміщення в ЦОД і в географічно рознесеній хмарі.

Ваші очікування щодо вектору розвитку українських хмарних сервісів в 2024 році?

Беручи до уваги обсяг українського ринку хмарних сервісів саме держсектору – за 2023 порівняно з 2022 ми бачимо позитивну динаміку – +17,9% приріст. В числовому вираженні – це 54 млн. 841 тис. грн.*. Щодо комерційного сегменту – ситуація більш консервативна. Ні для кого не секрет, що українські комерційні організації зможуть користуватися хмарними сервісами Microsoft на пільгових умовах до кінця березня 2024 року. Про це також повідомила прес-служба Мінцифри.

Це напряму впливає на об’єм таких клієнтів саме в українських хмарних провайдерах. З цього виходить, що першочергова задача українських датацентрів на перший квартал 2024 року –  забезпечити якісний сервіс, який допоможе організувати міграцію хмарної інфраструктури комерційних організацій  з закордонних майданчиків додому, в українську хмару. Для цього ДЦ «ПАРКОВИЙ» разом з сертифікованим Microsoft партнером Span Україна готові забезпечити швидкий і безболісний переїзд хмарних потужностей зі збереженням необхідних сервісів Microsoft і подальшою підтримкою їхнього ефективного функціонування.

Чи вплине динаміка і настрої світового ринку хмарних провайдерів на розвиток хмари в Україні?

Згідно з даними Canalys станом на серпень 2023 року світові оператори хмарних сервісів за перші 2 квартали 2023 року показали негативний тренд росту, який на фоні всіх макроекономічних чинників продовжиться і надалі. Аналізуючи ринок хмарних сервісів України в умовах війни і значної міграції держсектору та комерційних компаній до західних гіперскейлерів ми маємо тренд стабільного росту, який буде якісно підкріплений завершенням ліцензій від Azure для комерційного сегменту в кінці 1 кварталу 2024 і посилиться поверненням держсектору до української хмари після закінчення війни.

Що приніс 2023 рік саме для ДЦ «Парковий»?

Не можу не розпочати з титанічної роботи нашої технічної команди, яка забезпечила підтвердження наявних сертифікатів і отримання статусів, серед яких:

  • SAP Certified Provider in Cloud and Infrastructure Operations – яким ми підтвердили відповідність хмарної інфраструктури датацентру найвищим стандартам SAP
  • сертифікація системи управління інформаційною безпекою з отриманням ISO/IEC 27001 в найновішій редакції 2022 року, яка передбачає, зокрема, збільшену стійкість до кіберзагроз і покращений захист персональних даних.
  • Для посилення інформаційної безпеки отримали ISO/IEC 27701. А для удосконалення системи управління якістю надання послуг в сфері ЦОД і хмарних сервісів ми отримали сертифікат ISO 9001.
  • статус VMware Cloud Verified та статус VMware рівня Advanced.

В комплексі ці сертифікати ISO та SAP дають змогу посилити алгоритми захисту персональних даних і збільшити стійкість до кіберзагроз. Статус Cloud Verified надає нашим клієнтам доступ до передових хмарних рішень у повній відповідності до вимог і технологій компанії VMware. Також 2023 дав змогу оновити і розширити можливості обладнання і інфраструктури ЦОД. Це – більше мільйона дол. інвестицій тільки в цей напрям. Щодо бізнес показників – наш дохід в сегменті ЦОД зріс на 55%, хмари – на  75%.

Які ключові хмарні сервіси запустив ДЦ «ПАРКОВИЙ» за цей рік?

Нещодавно ми запустили сервіс, який допоможе організувати стабільну віддалену роботу співробітників, навіть під час тривалих вимкнень електроенергії. CDI (Хмарні робочі місця) підходить не тільки для умовного ІТ-департаменту від 100 робочих місць з готовою ІТ-інфраструктурою, а і для невеликих команд, стартапів чи малого бізнесу від 5 співробітників. Це і є його ключовою перевагою разом зі швидкістю і легкістю розгортання.

Навіть якщо необхідно використовувати спеціалізоване програмне забезпечення, якого немає на домашньому комп’ютері — його можна встановити на віддаленому робочому місці і завдяки цьому мати до нього доступ з будь-якого комп’ютера або смартфона.

Хмарні робочі місця дозволяють уникнути не лише проблем із енергопостачанням, але й забезпечують безпеку даних. Комп’ютер може зламатися, є ризик, що ноутбук чи телефон вкрадуть, але в цих випадках робоча інформація збережеться, як і доступ до неї. Але за умови проходження двофакторної автентифікації.

Як 2023 рік вплинув на ДЦ «Парковий»?

Ключовий фокус в діяльності нашої компанії – це підтримка сталого функціонування і розвитку українського бізнесу. Головним із викликів залишається забезпечення безперебійної роботи, особливо під час всіх можливих викликів війни. Зараз і в найближчому майбутньому ми робимо вагомий акцент на сервісний підхід. Це і розширені можливості Remote Hands для компаній, офіси яких знаходяться не в Києві або які відчувають дефіцит кваліфікації співробітників. І кастомізація сервісів для держустанов і комерційного сегменту, коли під конкретний запит ми фактично вибудовуємо інфраструктуру з нуля.

Нашими новими продуктами і сервісами ми в тому числі даємо можливість розраховувати на безперебійну роботу не тільки держустанов, великого і середнього бізнесу, а навіть стартапів і невеликих команд.

В цьому році ми стали активніше розвивати соціальні та благодійні проекти разом з фондом «Об’єднання світових культур» / UWCF. Найбільше запам’ятався Всеукраїнський конкурс фотографій і малюнків, коли ми в складі журі придбали обладнання для одного з номінантів – дітей з гуртку юних техніків, які ремонтують електроприлади та дрібну техніку для ЗСУ.

*дані взяті з електронного майданчику Prozorro

Останні новини